Sosyal Medya’da Başarıyı Yakalamanın 5 Altın Kuralı

Firmalar artık tekil kullanıcıların da bildiği gibi her sosyal medya sitesinin ayrı bir amacı olduğunu kavradı. Twitter anlık sohbetler için, Facebook arkadaşlık ortamı, LinkedIn referans ve bilgi içeren bir profil için kullanılmaktadır. Firmalar da sosyal medya stratejilerini oluştururken bu kriterlere dikkat etmeye oldukça özen gösterir oldu. Takipçilerinin nelere ihtiyacı olduğunu düşünerek paylaşım yapmaya başladılar.

Peki, sosyal medya stratejisi oluştururken işimizi kolaylaştıracak kurallar yok mu? Elbette var! Sosyal medya yönetimini sağlayacaklar için önereceğimiz 5 kural:

Kural 1: 80/20

Sosyal medya paylaşımlarınızın temel amacı firmanızın reklamını yapmak olsa da bunu takipçilerinize açıkça belli etmeyin. Toplam paylaşımlarınızın %80’ini reklam olmayan, %20’sini ise reklam içeren paylaşımlar olacak şekilde kurgulayın. Sonuçta kimse sizin sayfanızı reklam görmek için beğenmedi.

Kural 2: Zaman

Takipçilerinizin en çok hangi saatlerde aktif olduğunu, hangi paylaşımlarınızın daha çok görüntü aldığını Facebook Insights, Twitter Analytics gibi araçlar sayesinde takip edebilirsiniz. Bu araçlarla ortalama bir saat belirledikten sonra takipçilerinizin paylaşımlarınızdan anında haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

Kural 3: Hedef

Maksimum ve minimum paylaşım hedeflerine sadık kalmalısınız. Sosyal medyayı avantaja çevirmek istiyorsanız Facebook’ta günlük minimum 1, maksimum 2 post, Twitter’da günlük minimum 5, maksimum paylaşabildiğiniz kadar tweet, Google+’ta haftalık minimum 5, maksimum 10 post, LinkedIn’de haftalık minimum 5, maksimum 7 post ve Pinterest’te günlük minimum 5, maksimum 10 post paylaşma kuralına dikkat edin!

Kural 4: Feedback

Unutmamak gerekir ki hiçbir analiz aracı takipçilerinizden daha fazlasını bilemez. Feedback almak istiyorsanız en iyi cevapları Sosyal Medya’da bulacağınızdan emin olun! Çünkü sosyal medyayı yöneten de kullanan da insanlardır.

Kural 5: Sohbet

Sadece belirli bir kriter üzerinden sosyal medyanızı yönetmeye ve hizmet vermeye odaklanmayın. Sohbet edin, sohbetlerin içinde yer alın. Çok fazla kurumsal olmadan, özgün ve doğal bir dille sosyal medyada bilgi paylaşın, sorular sorun, kitlenizi anlayın ve ne istediklerini öğrenin!